Uszczelnienia bram Hörmann chronią przeładowywane towary przed wpływem warunków atmosferycznych, pozwalają oszczędzić koszty energii, zapobiegają przeciągom, a tym samym przyczyniają się do zmniejszenia zachorowań wśród pracowników obsługi. Uszczelnienia w połączeniu z rampami przeładunkowymi nie wymagają montażu dodatkowego zadaszenia ani innych elementów ramp.
Uszczelnienia plandekowe firmy Hörmann dopasowują się do każdego typu ciężarówki i dzięki temu znajdują uniwersalne zastosowanie. Wysokiej jakości plandeki boczne i czołowe, montowane do ocynkowanej ramy, tworzą konstrukcję stabilną, elastyczną i odporną na rozerwanie. Plandeki i części ramy są produkowane jako pojedyncze elementy do skręcenia na miejscu montażu. Dlatego też można je bez problemu i niedrogo wymienić. Ramiona łączone lub nożycowe łączą przednią i tylną ramę. Te dwa rodzaje łączeń są elastyczne i pozwalają uniknąć uszkodzeń na skutek uderzenia przez pojazd. Gwarantują również skuteczne uszczelnienie w przypadku niedokładnie zadokowanego pojazdu. Szczególnie stabilna konstrukcja nożycowa ugina się równolegle i po zakończeniu przeładunku ponownie napina poszycie. Plandeki boczne powinny być nie tylko elastyczne, lecz także charakteryzować się dostateczną sztywnością poprzeczną.
W zależności od modelu firma Hörmann stosuje w tym zakresie dwa rozwiązania: specjalny materiał plandekowy (monofi lament) lub zintegrowane z plandeką sprężyny piórowe. Dobrze widoczne pasy najazdowe ułatwiają kierowcy manewrowanie samochodem ciężarowym.. Poszycie górne i boczne wyposażone jest w zaokrąglony profi l zgrzewany metodą prądów wysokiej częstotliwości, co ułatwia wsuwanie go w szczelinę profi la konstrukcyjnego. Poszycie górne posiada odprowadzenie wody.
Na wymiary uszczelnienia bramy ma wpływ nie tyle wielkość bramy, co samochodu ciężarowego. Staranne określenie wymaganej wielkości otworu frontowego zagwarantuje uzyskanie optymalnego uszczelnienia. Długa plandeka czołowa stanowi dobre uszczelnienie w przypadku mniejszych samochodów ciężarowych, jednak w wysokich samochodach zwisa luźno w otworze ładunkowym. Optymalne uszczelnienie zależy w efekcie od prawidłowego doboru szerokość plandeki w stosunku do głębokości montażowej.
Pneumatyczne uszczelnienie bram firmy Hörmann dokładnie przylega do pojazdu różnej wielkości. Zapewnia tym samym doskonałą szczelność i skutecznie zapobiega przenikaniu powietrza z zewnątrz do wnętrza hali. Ten typ uszczelnienia zalecany jest przede wszystkim w systemie DOBO do magazynów-chłodni oraz w przypadku dłuższych przeładunków. Dopiero po zadokowaniu pojazdu wentylator napełnia uszczelnienie powietrzem i w ten sposób w ciągu kilku sekund zapewnia całkowitą szczelność przestrzeni ładunkowej. Po zakończeniu przeładunku i wyłączeniu wentylatora, powietrze jest równie szybko wypuszczane z poduszek za pomocą prowadzonych wewnątrz napiętych lin i przeciwwagi. Modele uszczelnień przejazdowych umożliwiają ciężarówkom wjazd do budynku przy nie nadmuchanych poduszkach. Utrzymanie stałego ciśnienia zapewniają mini otwory od spodniej strony poduszek. Równocześnie zostaje zdmuchnięta woda z dachu samochodu ciężarowego.
Oczywiście jako partnerzy firmy Hörmann służymy indywidualną poradą (kontakt).